Uitbreiding Facebook integratie: ongepubliceerde en verborgen berichten

Via Facebook kun je op verschillende manieren met jouw community van klanten, gebruikers of fans communiceren. De integratie met Zendesk voorheen zorgde ervoor dat je alleen wall posts in tickets kon omzetten. Binnenkort komen daar twee bericht soorten bij, namelijk verborgen berichten en ongepubliceerde berichten. Per bericht soort kun je per pagina aangeven of je hier automatisch tickets voor aan wilt maken.

De voordelen

  • Betere integratie tussen Zendesk en Facebook
  • Meer klant interacties in Zendesk
  • Zoveel mogelijk centraal op één plaats

Kan ik gebruik maken van deze functionaliteit?

Deze functionaliteit is beschikbaar voor iedereen Zendesk's Facebook integratie gebruikt, welke beschikbaar is in alle abonnementen.

Verborgen berichten in Facebook

Je kunt nu verborgen berichten bekijken in Zendesk, en er ook op reageren. Een verborgen bericht is een bijvoorbeeld een bericht dat handmatig op verborgen is gezet door een Facebook admin, of als er gekozen is dat elk bericht geverifieerd moet worden voordat het getoond wordt op Facebook. In beide gevallen worden er tickets aangemaakt in Zendesk. De gebruikers van het berichten kunnen namelijk de reacties op het bericht wel gewoon blijven lezen, ook als is het bericht verborgen.

Ongepubliceerde berichten

Je kunt nu ook ongepubliceerde berichten (ook bekend als Dark Posts) bekijken in Zendesk, en uiteraard ook reageren via Zendesk. Deze berichten zijn bijvoorbeeld reacties op advertenties die niet voorkomen op je eigen Facebook pagina.

Wanneer verandert dit voor mij?

Deze functionaliteit wordt geleidelijk uitgerold naar alle Zendesk account en start op 3 oktober, en is rond 10 oktober 2016 volledig uitgerold.