Beheer van verwijderde tickets

Op dit moment is het verwijderen van een ticket een permanente actie. Eenmaal verwijderd, dan is het ticket weg. Meestal is dit acceptabel, bij elke verwijder actie moet een agent namelijk extra bevestigen dat een ticket verwijderd mag worden. Toch worden er geregeld fouten gemaakt, en wordt het helaas soms zelfs gebruikt om targets te halen. Zendesk brengt daar nu een nieuwe functionaliteit voor uit, door het maken van een nieuwe weergave 'Deleted Tickets' (een ticket prullenbak). Deze weergave wordt onderaan je andere weergaven getoond, en zorgt ervoor dat je per ongeluk verwijderde artikelen kunt herstellen.

Historisch gezien werden tickets in Zendesk "soft deleted", oftewel, het ticket was niet meer zichtbaar in de agent interface, maar zat nog wel in de database van Zendesk. Met de nieuwe functionaliteit, wordt het dus mogelijk om een "hard delete" te doen, oftewel permanent verwijderen. Verwijderde tickets zullen na 30 dagen automatisch uit de database verwijderd worden. Admins en agents die toegang hebben tot de verwijderde tickets weergave, kunnen de tickets ook eerder permanent verwijderen via die weergave.

De voordelen

  • Terughalen van per ongeluk verwijderde tickets
  • Alleen toegang tot verwijderde tickets voor specifieke agents
  • Permanente verwijdering, indien ticket gemarkeerd staat voor verwijdering door automatische periode

Kan ik gebruik maken van deze functionaliteit?

Deze functionaliteit is beschikbaar voor iedereen Zendesk gebruikt, welke beschikbaar is in alle abonnementen.

Ongedaan maken optie

Zodra agents een ticket verwijderen krijgen ze daar een notificatie van. Daar is nu een Ongedaan maken knop aan toegevoegd, zodat ze het ticket zelf snel kunnen herstellen, indien het per ongeluk is gebeurd.

Verwijderde tickets weergave

Daarnaast is er ook een weergave speciaal voor Verwijderde tickets. Deze weergave toont een lijst van tickets die de afgelopen 30 dagen verwijderd zijn.

In deze weergave is het mogelijk om tickets individueel of met meerdere tegelijk te verwijderen of te herstellen.

Geselecteerd tickets kunnen hersteld worden (komen weer zichtbaar in de weergave zoals voor de verwijdering), of ze kunnen permanent verwijderd worden, zodat ze definitief weg zijn.

 

Wanneer verandert dit voor mij?

Deze functionaliteit wordt geleidelijk uitgerold naar alle Zendesk account en start op 3 oktober, en is rond 10 oktober 2016 volledig uitgerold.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!