Zendesk Explore is analytics en rapportage software, om inzicht te krijgen in de gehele klantervaring (customer experience). Met Zendesk Explore koppel je aan verschillende data bronnen (sources) om vervolgens mooie en inzichtelijke rapportage te maken.
Kort gezegd is dit het product van Zendesk dat GoodData Insights zal gaan vervangen.
Early Access
Op dit moment is Zendesk Explore alleen nog beschikbaar als early access product. Klik hier om early access aan te vragen.
Voor bestaande klanten
Zendesk Explore zal aansluiten op de huidige analytics functie in je huidige abonnement. Dit betekent dat je dezelfde functionaliteit mag verwachten.
Nieuwe functionaliteiten
Zendesk Explore brengt een aantal functionaliteiten die voorheen niet mogelijk waren. Het wordt bijvoorbeeld makkelijker om rapportages te delen doordat het ook gedeeld kan worden met mensen die geen Zendesk agent zijn. Verder wordt het mogelijk om real-time data in te zien. En de filter en drilldown functies zijn verder uitgebreid.
Data Bronnen (data sources)
Omdat de lijst met bronnen zeer uitgebreid is, sommen we hier alleen bekende bronnen op. Je kunt data tonen van Zendesk Chat, Zendesk Support, Zendesk Help Center, Zendesk Talk, Box, Dropbox, Google Drive, Facebook, Twitter, Instagram, MySQL Database, PostgreSQL Database en nog veel meer.
De volledige lijst van databronnen vind je hier.
Grafieken (reports)
Er zijn vele soorten grafieken beschikbaar in Zendesk Explore, hier een beknopte lijst van de meeste gebruikte grafieken; Staafdiagram (bar chart), Funnel, Meter (gauge), KPI, lijn en cirkeldiagram (pie chart). Hier is de volledige lijst van mogelijke grafieken
Sneak Preview
Bronnen toevoegen
Zendesk Support Dashboard
Of kijk nog verder in de sneak preview