Het Zendesk Help Center is een self-service website, met een knowledge base, een community (Zendesk Gather) en ticket formulieren, waar klanten elkaar kunnen helpen, zichzelf kunnen helpen en tickets kunnen aanvragen. Met het Help Center zorg je er dus voor dat er minder tickets, en dus minder werk, voor de agents binnen komen. Dat wordt vaker ticket deflection genoemd. Voor zowel de knowledge base als de community is het mogelijk om bepaalde content alleen te tonen aan gebruikers die aan specifieke voorwaarden voldoen.
Knowledge Base
De knowledge base van het Help Center is het kennis gedeelte dat gedeeld wordt door jouw bedrijf. Deze bestaat uit categorieën, secties, artikelen en reacties. Uiteraard zijn deze te vertalen, m.u.v. de reacties; deze zijn gekoppeld aan één artikel in een specifieke taal.
Community (Zendesk Gather)
De community van Zendesk is het interactieve gedeelte van het Help Center. Dit onderdeel is een apart product van Zendesk, genaamd Gather. Het stelt klanten in staat om topics te maken, daarop te stemmen en reageren. Ook is het hier mogelijk om het profiel, inclusief recente activiteiten van andere gebruikers te tonen, mits ingesteld in het Help Center.
Ticket formulieren
Via ticket formulieren kunnen klanten vanuit het Help Center vragen insturen naar je agents. Deze ticket formulieren zorgen ervoor dat zoveel mogelijk informatie door de klant wordt ingevuld, zodat een agent het antwoord zo snel en goed mogelijk kan geven. Daarnaast draagt het ticket formulier ook bij aan ticket deflection. Bij het invullen van het onderwerp kan er namelijk een lijst met mogelijke antwoorden, die bij dat betreffende onderwerp horen, aan de klant worden getoond.