Zendesk Talk is een telefoonsysteem en call center software om klanten telefonisch te woord te staan binnen Zendesk. Om gebruik te kunnen maken van Zendesk Talk is in ieder geval Zendesk Support nodig.
Hieronder lichten we een aantal functionaliteiten van Zendesk Talk toe.
Wachtrij
Met Zendesk Talk is het mogelijk om gebruik te maken van een wachtrij, zodat agents optimaal efficiënt kunnen werken.
Keuzemenu
Ook bestaat er de mogelijkheid om een keuzemenu (IVR, Interactive Voice Response) te maken, daardoor kun je ervoor zorgen dat klanten sneller bij de juiste afdeling uit komen. Natuurlijk hoef je niet per se van een keuzemenu gebruik te maken.
Gesprekken opnemen en terugluisteren
Met Zendesk Talk heb je de mogelijkheid om gesprekken op te slaan, en later terug te luisteren, om zo zeker te weten wat er besproken is tijdens een telefoongesprek
Voicemail tickets
Als een klant te lang in de wachtrij zit of buiten openingstijden belt, kan de klant een voicemail inspreken, die opgeslagen wordt op een ticket, een agent kan deze in het ticket afluisteren, en contact opnemen met de klant.
Direct bellen vanuit de browser
Dit onderdeel van de product suite maakt gebruik van de infrastructuur van Twilio, en zorgt ervoor dat agents direct uit de browser kunnen bellen. Dit zonder dat zij een telefoon, softphone of aparte telefoonlijn nodig hebben. Daarnaast worden alle telefoongesprekken netjes opgeslagen als tickets, en zijn er mogelijkheden om wachtrijen te maken, wachtmuziek in te stellen en gesprekken te routeren naar specifieke groepen.